Wednesday, February 3, 2010

Babi vs Perempuan

Dulu ade sekali aku dan kawan aku berposing dengan sebuah patung babi di Mine Shopping Center Sg Besi... maka bermacam 'fatwa' keluar suruh kita orang koyakkan gambar tersebut, tak eloklah , haram lah, macam-macam lah fatwa lagi keluar... [nanti kalau aku jumpe lagi gambar tu aku posting kat blog ini]... tapi aku yang jahil ini buat bengap je.. tak buang pun gambar tuu tapi lupa letak kat mane... habis aku pun jawab lah balik dengan ilmu aku yang dangkal ini.. aku tanya diorang " mana lebih mulia kalau aku bergambar dengan seekor BABI dengan aku bergambar dan bersentuhan dengan perempuan yang bukan muhrim dengan aku?" ...... dan jawapannya... biasanya kelu seribu bahasa.. baru tersedar lah tu.. aku rasa lah kan lebih baik aku pegang babi yang dah haram tu tapi belum tentu aku berdosa dari aku pegang perempuan yang 'suci' itu dan dah tentu aku dapat dosa free... fikirlah sendiri..

Ath-Thabarani meriwayatkan, Nabi saw. bersabda yang artinya, “Awaslah kamu dari bersendirian dengan wanita, demi Allah yang jiwaku di tangan-Nya, tiada seorang lelaki yang bersendirian (bersembunyian) dengan wanita malainkan dimasuki oleh setan antara keduanya. Dan, seorang yang BERPELUKAN dengan babi yang berlumuran lumpur yang kotor LEBIH BAIK daripada bersentuhan bahu dengan bahu wanita yang tidak halal baginya.”

No comments:

Post a Comment