Tuesday, February 2, 2010

Bersanding ..haram?

kenape bila kita buat sesuatu yang betul dan di suruh tapi ramai yang memandang serong pada kite. kalau aku kata aku pengikut satu kumpulan ni..memang dulu aku pun berkecimpung dalamnye.. tapi susah sangat ke orang nak terima.. susah ke kita nak terima nasihat orang atau kita rase dah bagus sangat tak perlu terima nasihat orang lain lagi atau kubur masing-masing.. korang buat le jangan nak ganggu aku.. aku tak pandai agama tapi aku suka pada agama aku..sebab itu aku buat cuba amal apa yang aku mampu... kalau tanya apa pendidikan aku dalam agama ... kosong tak pernah. cume adalah belajar mengaji ketika kecil dahulu.. apa yang aku merepek ni haa... susah!!! susah!! nak lentur buluh yang dah tue ni... kena jage perasaan orang tue lah, saudara mara lah.. orang kampung.. pergh.. tak ada satu ayat pun nak suruh jage perasaan Allah.. kelu, lemah, bengang, geram.... baik dari kaum keluarga, saudara, kenkawan, jiran, orang surau, malah dari kalangan ustaz sendiri..... nak jaga adat konon.. habis apa guna kita belajar agama kalau apa yang kita belajar tak ade pun kita guna dalam amalam seharian kite...
jangan derhaka ibubapa beb... nanti derhaka.. tapi nak tanye kalau derhaka dengan Allah tak pe ke..??? Kecil hati orang tue nanti... [ berdosa ke kita kalau apa yang kita lakukan lebih mendahulukan perintah dan larangan Allah] Nekad..itu lah pendirian aku... aku ada prinsip.. kalau takk dapat buat semua tapi jangan tinggal semua.. "Apa salahnye sheihk.. bersanding tu bukan haram pun..kite pakailah tudung tutup aurat.. ape salahnye. janganlah sembab sangat". sebiji aku kena "sembab" .. Iyelah aku ni jahil murakab ... tak tahu ape... malas nak jawablah nanti mesti berbalah punyalah.. baca disini

No comments:

Post a Comment