Wednesday, February 3, 2010

Makan Malam Tahunan Haram...

Adalah satu pekerja ni tanya kenapa aku, "kenapa tak pergi 'diner' syarikat hari tu".... "Haram" itu aje kata aku... terpinga-pinga die.. lantaklah kalau aku cakap pun diorang bukan faham atau buat-buat tak faham je.. bukan aku tak dakwah. dah cakap siap hukum dengan dalil dan bukti lagi... apa diorang peduli... alasan..' kitaorang bukan minum arak" .. walaupun benda sial tu siap lalu depan diorang lagi.. bukan aku tak tahu ..dulu masa aku jahil murakab memanglah aku pun join jugak..tapi bila dah kena seluku dengan ustaz2 aku..terinsaf la jugak... alasan lain pulak..alaaa kitaorang nak tunggu laucky draw aje..habis lucky draw kitaorang baliklah... apa salahnye... ya..ya.. korang memang tak salah , itu aku cakap.. tapi apa kata yang Maha Pencipta... siap buat malam awal Muharram pulak tu... astagpirrullah.. dengan lokasi di Hotel Concorde pulak tu yang terjamin tak pernah dapat sijil halal dari Jakim ke . Jais ke.. aku dah check disini memang hotel haram jadah ni apa peduli sensitif orang Islam.. sebab orang Islam pun tak kisah... dah lah hotel tak ade sijil halal ada hidangan arak untuk non muslim pulak tu.. bila tanya diorang tak risau ke...diorang jawab ..salahke.?? baca sendirilah disini.. Itu bab arak... soal makanan halal ke tidak itu bacalah disini.
Apanakkata....

No comments:

Post a Comment